Rejser // 2013 i eventyr – ACIE
Lidt om Stylista og lidt om grå drømme

Rejser // 2013 i eventyr

Jeg starter med de tidlige morgenfly mod Nord – jeg kan ikke tælle, hvor mange gange jeg har været afsted i 2013, men det er mange… rigtigt mange:)

… Men når man væbner sig med lidt kaffe, så går det hele lidt lettere. Også selvom det er januar. Og klokken er 6:19 😉

I februar gik turen for en gangs skyld mod Syd – jeg tog til Paris i 9 dage, arbejdede, gik på oplevelser og købte min Balenciaga-taske. En uge med fuldt program:)

Rejser // 2013 i eventyr

Og jeg var dårligt nået at lande, før jeg igen skulle afsted – på forlænget weekend i Alperne med min bedste legekammerat….

… hvor jeg slikkede sol og samlede kræfter i en lænestol i sneen… Om aftenen blev der spist raclette og drukket vin – præcis som man skal det, når man er på ski!

.. Og i slutningen af marts tog jeg afsted igen – fra ski og kulde til palmesus og pool…

Rejser // 2013 i eventyr

Skitøjet var skiftet ud med lette kjoler og kroppen genfandt langsomt varmen igen.

Når man lå der og sov langs poolkanten, drak Mojitos til frokost og plaskede i vandet med Pix, der næsten var ved at gå i opløsning til sidst, fordi han bare ikke kunne få nok.

I juni gik turen vest på – men ikke så langt. Jeg pakkede Tine i bilen, kørte over Storebælt og vi indlogerede os på Hotel Ferdinand i Århus.

Rejser // 2013 i eventyr

For der var Northside-festival, fadøl, luksushottere og godt humør. Vi grinede, dansede og fik fregner på næsen

I August fyldte jeg år, og fejrede dagen i sommerhuset – afslapning, alle mine livretter, gåture langs vandet, badning, store is og nye sko.. Ikke en dårlig måde at fylde 27 på – det skal jeg helt ærligt indrømme:)

Og i slutningen af august fløj jeg til Mallorca for lige dele work og pleasure – og slængede mig på Puro Beach Club som I ser ovenfor.

Rejser // 2013 i eventyr

Og kun et par dage efter hjemkomsten fra Mallorca, tog jeg afsted igen – til Italien og Amalfikysten..

.. som jeg oplevede fra passagersædet i en cabriolet..

Vi spiste pizzaer, pasta og masser af insalada caprese. Skyllede det ned med limoncello, vin og Gin&Tonics, og oplevede i ligeså høj grad den italienske kultur gennem smagsløgene.

Rejser // 2013 i eventyr

Naturligvis iført espadriller, hvide lette sommerkjoler og solbriller… Ahh – mit absolutte yndlings-ferie-outfit!

Fra Amalfi gik turen til Rom, hvor vi mødte en ambitiøs Fiat 500…

.. og spiste store mængder gelato – helst af den slags, der smager af chokolade!Rejser // 2013 i eventyr

Og parrede nederdele med sneakers og mere tækkelige lange ærmer.

Rejser // 2013 i eventyr

I oktober havde jeg også nederdel og sneakers på, da jeg gik på opdagelse 10.000km væk i

.. som leverede oplevelser på alle fronter – et underfundigt mix af øst og vest.. Og masser af sliders og cocktails!

Morgenerne startede med en fantastisk udsigt over Singapore og et kølende dyp i poolen – selv tidligt på dagen var luftfugtigheden og temperaturerne høje.

Rejser // 2013 i eventyr

.. og dagene fortsatte rige på oplevelser og mange smukke vyer over Singapores fascinerende og flotte skyline.

.. indtil de sluttede om aftenen med kulinariske oplevelser fra øst og vest; eller i et mix, som denne version af den traditionelle chilicrab, der havde fået et fransk tvist.

Hjemme i Danmark igen, kaldte sommerhuset endnu en gang i November. Jeg elsker virkelig at tage i sommerhus og gør det så ofte jeg bare kan. Enø leverede fiskefrokost, hyggetøj, ild i pejsen og tiltrængt søvn.

Rejser // 2013 i eventyr

… og ikke mindst lige vind i håret på lange dovne gåture langs vandet.

Og sådan så mit 2013 i eventyr altså ud. Ikke et ringe år på rejsefronten – mange oplevelser, mange gode øjeblikke, mange minder til den indre scrapbog. Jeg håber, at 2014 bliver ligeså god – men meget tyder heldigvis på det. De første par rejser er allerede plottet ind i kalenderen og lur mig om der ikke nok skal komme flere til undervejs! 🙂 Har I et særligt rejseminde fra 2013 I vil dele med sådan en rejsejunkie som mig?

9 kommentarer

• Matthewved

very Monroe step associated with commerce, inc. was most located in June 2011 to have a unique more youthful local through the introduction of dominant commercial gear. [url=http://www.irisbirth.com]louis vuitton shoes outlet[/url]
    many nonnegotiable tenets of religious beliefs that all of the units our god chapels observe. this particular catalog is derived from the state fact of necessary facts. [url=http://www.o-club.fr]christian louboutin pas cher[/url]
    approximately unites states [url=http://www.wallerhof.de/air-jordan-11-c-4.html]air jordan 11[/url]
    these include nonnegotiable tenets associated hope that very assemblies our god church buildings follow. this realisation inventory is derived from the state announcement of actual facts. [url=http://www.terriblegreetingcards.com]cheap louis vuitton outlet[/url]
    society your day holy love [url=http://www.jkbblg.com/louis-vuitton-outlet-c-6.html]cheap louis vuitton outlet sale[/url]

• Katrine Anna

Jeg kan umuligt slå din mængde af lækre rejser! Men en utrolig fantastisk og spændende tur til Rom med min kære gymnasieklasse, efterfulgt af en konfirmation i Norge hos min kære kusine, derefter sommer i Italien og efterår i London! Til marts står den på Paris og Oslo kommer også til at indgå i 2014 planerne! 🙂

• Louise Rigtrup

Fantastisk – så mange rejser du har været på i 2013.
    Mit største rejseminde fra 2013 er uden tvivl min og min kæreste’s rejse til Hong Kong. Vi boede i en tidligere kollega’s lejlighed, mens hun var på visit i Danmark. Lækker mad, kontrast fyldt by med dejlige steder at opleve, masser af sol og varme og ikke mindst tiltrængt kærestetid 🙂

• lauragraens@gmail.com_1

Hold nu fast, selvom jeg har fulgt med fra sidelinjen, så blev jeg alligevel overvældet over hvor meget fart du har haft på i løbet af 2013! Men det er jo den gode slags fart, når rejser er inkluderet. 2013 bød for mig en tur til Warszawa og Samsø. To modsætninger, men fantastiske på hver sin måde! Warszawa – eller Polen generelt for den sags skyld – er jeg i hvert fald ikke færdig med at opleve 🙂

• liseflagstad@gmail.com_1

Ej hvor lyder det altså lækkert – selvom jeg nu heller ikke skal klage!
    2 ture til Edingburgh(total undervurderet by!!), London, Firenze, Rom, Naxos, Paros, Sverige, Finland, Den Franske Riviera og Madrid. Og så en masse businessture til Århus, Helsinki og Stockholm. Jo synes det har været et ok 2013.
    Edingburgh har uden tvivl været den bedste oplevelse! Nok en af mine absolutte yndlingsbyer, Lidt ligesom København, men med mange flotte og søde britiske mænd i jakkesæt. Og så ligger pubberne side om side, og så er der helt utrolig smukt. Har været der 11 gange. Im in love <3

• julietjulietjuliet@gmail.com_1

Wauw, sikke mange oplevelser på et enkelt år!
    Jeg er lige kommet hjem fra en forlænget weekend i Edinburgh. Uden tvivl den smukkeste og mest betagende by jeg nogensinde har oplevet. Kan slet ikke vente med at skulle besøge den igen en dag!

• Melisa

Jeg har to modsætninger: min bryllupsrejse som tog os til Kuala Lumpur, Borneo og orangutanger, snorklen i monsun regn, 5 dage på luksus resort i Langkawi og til sidst 5 helt geniale dage i Singapore, som jeg også virkelig elsker! En anden var tur til skov i Sverige med min mand og et vennepar – telt og vilde køreture på ATV’er i en privat svensk skov.. Bål, ingen strøm, og smuk svensk sommer.
    Derudover har jeg været to gange på ski, to gange i London og Berlin med mit studie.. Så jeg har vist været afsted en gang eller to 😉

• NatasjaS/BlogLiebling

Wauw et vildt lækkert rejse år du havde i 2013! Jeg får lyst til at booke en rejse med det sammen! 🙂 Glæder mig til flere rejse indlæg fra dig.

• annesofiebay@hotmail.com

Sikke et godt blogindlæg, jeg er selv vild med at rejse, men SU’en giver ikke mulighed for uanede mængder – jeg glæder mig til at være færdiguddannet og have pengene til at se de steder jeg gerne vil. Jeg var selv på Færøerne, i Italien og i London i 2013, især London var fedt. Det var en lille uge i december hvor jeg besøgte en god veninde, som er fotograf og filmskaber. Vi spiste på gode restaurenter, så ballet, var til fest i Whitechapel på Electrical Showroom, så Winter Wonderland i Hyde Park, var på British Museum og til Aireal Yoga.