6 UDSALGSHIT - der også holder i 2015

REJSER – eventyr i 2014

REJSER <i>- eventyr i 2014</i>
Da Jeg var 5 år gammel blev jeg proppet på et fly, der havde kurs mod Los Angeles. Jeg forestillede mig, at vi skulle over og se cowboydere og indianere. At det vilde vest ventede. Virkeligheden var en anden, men ikke mindre spændende og jeg tror at der var i det sekund jeg plantede mine små lyserøde kondisko på den amerikanske asfalt at to kærlighedsaffærer begyndte at spire – kærligheden til eventyr og kærligheden til det amerikanske. Siden da er det blevet til mange rejser, mange kontinenter og mange eventyr… Dér har været nogle – for mig – ret life defining moments ude under fjerne himmelstrøg, og mine eventyr er en klar refleksion af den jeg er blevet og er. I 2014 blev det også til store eventyr – store eventyr af vidt forskellig karaktér, og jeg har listet dem nedenfor. De af jer, der orker, kan tage en tur med mig ned af memory lane – det er en ordentlig omgang, så er I advaret;)

I januar tog jeg til Italien  – det var dårligt vejr det meste af ugen, men hvad gør det, når man har sin bedste ven og kærlighed med. Vi spiste lige dele lækker flødepasta og wienerschnitzler. Drak store øl og italiensk rødvin. Fik røde kinder, kolde tæer og lunede os under dynen om eftermiddagen til adskillige afsnit ‘Suits’. Det var første gang jeg var i Italien på ski, men ikke sidste – en frankofil skinørd som mig, har fået øjnene op for noget nyt!
I februar tog vi i sommerhus i Blåvand med 3 gode vennepar. Vi gik lange lange ture langs Vesterhavet, spiste store bøffer og flere liter hjemmegroet bearnaise og drak en masse rødvin… Præcis som man skal<3 REJSER <i>- eventyr i 2014</i>
REJSER <i>- eventyr i 2014</i>
I April tog vi aftsted igen – med Pix, Nix, deres forældre og farmor og farfar. Til Tignes. Som i kombination med Val d’Isére er mit absolutte favorit-område. Her skal påskesolen indtages sammen med tartiflette, Kronenburg og sveddryppende sving i den tunge tøsne.
I juni var jeg inviteret på pressetur til Israel af Norwegian og Israels turistråd. Det var en KÆMPE oplevelse. I de dage vi var væk blev 3 jødiske drenge bortført og det blev startskuddet til nogle af de værste uroligheder i Israel-Palæstina konflikten i mange år. Det var så vildt at opleve at stå midt i verdenshistorien – både den meget aktuelle og nutidige, men også den der har tusinder af år på nakken. At være i Israel var ét af mit livs største oplevelser. Virkelig.
REJSER <i>- eventyr i 2014</i>Sommermånederne gik med flere weekendture i sommerhus. Både med os selv på Enø og med vennerne i Rørvig. Jeg elsker det dovne sommerhus-liv. Vi drak masser af cocktails, hjemmegroede tomater, grillede bøffer på bordgrillen og pillede kilovis af fjordrejer.
REJSER <i>- eventyr i 2014</i>
I september tog vi endelig afsted til New York – og besøg hos Pix&Nix og deres forældre… Vi gik ombord i Manhattan, oplevede Brooklyn, Williamsburg, Hobokoen.. Hoppede i poolen ude i Jersey, spillede tennis og blev vækket hver morgen af glade små hvin og kildeture. Roadtrippede til Boston, til Philly, til New Port og til amish-country i Pensylvania. Spiste burgere til vi segnede, gik på diners og grillede hotdogs hjemme på terassen. Årets længste ferie var én lang amerikaner-drøm og vi var sultne på meget mere, da vi tog hjem…
REJSER <i>- eventyr i 2014</i>I starten af Oktober drønede vi på spaophold på Rømø – gik laaang tur på stranden, spiste rømø-rejer til frokost, så solen gå ned over Vesterhavet, blev blødt op i spa’et og så ‘The Sopranos’ til langt ud på natten.
I November fløj vi til Hamborg med Easyjet, Tine, Cathrine og deres mænd... Vi spiste, drak og grinede en hel weekend i fine Hamborg, der mest af alt er en skør blanding af Hellerup og Vesterbro.
 I slutningen af November tog vi afsted igen. Til den lille familie i New York. Vi landede i en snestorm og kørte op i bjergene, hvor vi gik ture i sneen og lavede vaskeægte amerikansk Thanksgiving Dinner med stor kalkun, sweet potato casserole og gravy. Drønede tilbage til byen (med et stop i Woodbury undervejs) og nød et julepyntet New YorkSlappede af i Soho og på the highline, shoppede på 5th og spiste brunch på Five Leaves i Williamsburg. Var i Toys’R’Us med Pix, hentede i børnehave og shoppede i Target, BestBuy og fik eggs benedict på den lokale diner.
Og sådan fik jeg altså rejst mig igennem 2014 – jeg glæder mig til 2015 og har allerede nogle gode eventyr i støbeskeen. En skiferie, ikke mindst. Og en tur til Miami. Og nogle andre, endnu mere, diffuse planer om ting vi gerne vil:) Har I mon nogen eventyrplaner for 2015, som I har lyst til at dele? Måske vi kan inspirere hinanden:)

10 kommentarer

• Natassia

Lækkert indlæg! Længes sådan efter New York efter alle dine fine ord. Det er snart 7 år siden jeg var der sidst 🙁

I 2014 fil jeg besøgt Berlin, Prag og Bukarest. De 2 sidste nole ret utippede byer, men de er bestemt hyggelige. Og ikke mindst voldsomt billige!
    Derudover blev det også til den årlige sommerhustur med 7 veninder (dem var jeg også i Bukarest med).

I år regner jeg med en tur til London, og måske (endelig) en tur til New Yorl. Hvis jeg kan finde nogle fair billetpriser.. Og eller bliver det nok endnu en Bukarest tur, hvor min ene veninde bor 🙂

• Natassia

Se lige bort fra alle stavefejlene 😀 det er sent og autocorrect er mod mig..

• Jeg har også altid været vild med at rejse og har – før Veronica kom til – ind i mellem fået nogle lidt misundelige kommentarer som: “Bare vent, til I får børn! Så kan I altså ikke fare omkring på den måde længere!”

Nu er Veronica selvfølgelig stadig så lille, at man kan have hende under armen, men jeg synes, det har været overraskende let at have hende med til Nice, Berlin og Sverige. Jeg er meget spændt på – og glæder mig til – hvordan det skal gå, når vi skal til Californien lige om lidt.

Jeg GLÆDER mig til at vise Veronica resten af verdenen og er allerede i mit hoved begyndt at forestille mig adskillige rejser, bla til Venedig, Marrakech og Japan, og det bliver SÅ skønt at skulle lære hende at stå på ski.

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Åh, et skønt og inspirerende indlæg. Virkeligt lækkert med lidt inspiration til egne rejsedestinationer. Jeg synes også, det er så hyggeligt, når i bloggere deler ud af jeres egne oplevelser. Skønt med noget personlighed!

• Louise S.

Ååh hvor det her indlæg prikker til min rejselyst 🙂
    Det er fantastisk at være på udebane!!

2015 byder på sommerhusture her i DK, weekender hos veninder i Kbh og Århus, ture til ødegården i Sverige, en tur til Schweiz, en tur til Rom og forhåbentlig en juletur til London.. Ellers regner jeg også med at ‘holde ferie’ på en festival i Danmark 😉

Jeg drømmer om at komme tilbage til USA – men det må vist blive et 2016-projekt 😉

Tak for skøn blog!!

• Kristina

Elsker at følge med i dine eventyr. Det var især sjovt september da vi var i NYC på samme tid 🙂

2014 bød for mig på; Kos, Hamborg, NYC og Berlin 🙂

2015 starter godt ud med Thailand (Bankok og Ko Samui) i februar 🙂 Ellers er der planer om Firenze og måske andre byer i Italien… Og mon ikke der snige sig mere ind 😉

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sådan et indlæg her sparker da for alvor lige til ens udelængsel, når man ikke har været udenlands i to år!!
    Heldigvis har vi en USA tur på programmet til sommer – nøj, hvor jeg glæder mig 😀

• Mia

Heldigvis byder 2015 rejsekalenderen allerede velkommen om 11 dage. Thailand, sol og sommer kalder. Marts kroophold, Til april Mallorca, September hhv. Spanien og sommerhustur. Oktober til Israel igen og december Tenerifé. Fik jeg sagt jeg ELSKER at rejse??

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du har da bestemt ikke ligget på den lade side! Hvordan får du lige presset løbeture og arbejde ind mellem alt det her? Haha. Jeg glæder mig til at se hvor 2015 bærer dig hen. Her var 2014 også præget af ret meget rejseri, og jeg tror (desværre) ikke at 2015 kan toppe det. Men måske 2016!
    I øvrigt synes jeg skriftstørrelsen var lidt lille at læse i dag – ved ikke om det bare er mig og mine øjne der ikke har fået nok gulerødder i løbet af julen?

• Ingrid

Fedt og inspirerende indlæg! Kan nikke genkendende til mange af de ting du skriver.
    Jeg skal selv på skitur til Frankrig og har ikke været på ski i 5 år, så glæder mig som et lille barn!
    Til sommer smutter jeg til USA (Californien og New York) med en af mine sødeste veninder. Har aldrig været i USA før, så er sikker på det bliver en kæmpe oplevelse 🙂