Hawt - Acie

Hawt

source: 5inchandup

… yes, they are… and so am I, så jeg har droppet det der med at sove, og arbejder istedet.. fedt nok på en fredag.. dooooh!  Skoene er i øvrigt fra Topshop og koster lige omkring 1000 spir, hvilket jo alligevel også er en sjat:)

Og on a completely different note – er der mon nogen af jer, der har erfaring med en overanstrengt ankel?? Siden en løbetur i lørdags har min ankel gjort naller-paller og jeg render rundt med ankelbind. Hvor lang tid er det liiige det her skal tage!? Begynder at få lidt pres over ikke at kunne løbe (.. whoa.. did I just say that?! w.e.i.r.d… det må være varmen!!).

7 kommentarer

  • Hej Acia, när du siger slemt forstuvet sä ville jeg forslä dig at tag et smut til lägen. Jeg gär til karate og troede jeg havde forstuvet mig ankel, hvilket de ogsä sagde ppä skadestuen. Efter jeg var kommet igang igen hävet min ankel präcis som du siger din gör. Og det viste sig sä senere at jeg havde fäet en revne i anklen og havde gäet rundt med en bräkket ankel i et helt är uden at opdage det. Kun fordi jeg troede jeg havde svage ankler.

    Det tog mig ca. 6 mäneder för jeg var klar til härdt fysisk träning, dog med en del genopträning med vippebrät osv. 🙂
    Knus Anja

  • Thx for jeres råd ladies!! Jeg synes det er svært!

    Jeg fik den slemt (SLEMT) forstuvet for et par år siden og har altid haft svage ankler. Nu begyndte den så at brokke sig efter 3 ugers lidt hårdere løbetræning – jeg mistænker bla. at mine løbesko ikke er gode nok til min løbestil. Siden i lørdags har den været hævet – dog kun meget lidt. Og lige nu er den varm. Jeg kan også mærke at den bliver ømmere om aftenen end om morgenen, som om den har godt af nattens hvile.. Så det lugter af overanstrengelse for mig – nogen der ved, noget om hvor lang tid sådan noget kan tage?! Vil jo enormt gerne tilbage i sporet asap?

  • Ja, nu er jeg jo ikke den helt store løber – og så alligevel. Har bevæget mig blandt marathonløbere og ironmen på det seneste ( et heeelt andet folkefærd, skulle jeg hilse og sige) ;-)og jeg havde selv smerter i anklen efter mig første halvmarathon. Det er sansynligvis tegn på overanstrengelse eller overmodighed….tjae..man vil det jo så godt:) Alle sagde det samme til mig: løb ikke, så længe det gør ondt. Hvad der kan starte som alm overanstrengelse, kan meget hurtigt blive til regulær muskelskade, hvis man ikke lytter til kroppens signaler. Min veninde var ude for det samme – og ignorerede foden. Det endte med en meget, meget øm fod, der nu ikke har løbet i et halvt år. Mit råd er derfor: slap af – med god samvittighed! 😉

  • Puha det lyder ikke rart med den ankel. Min erfariing fra mange års håndbold er, at man ALDRIG skal træne videre, hvis der gør meget ondt. Du ødelægger dine muskler mere på sigt, end det gavner. Det der med at skulle ‘løbe smerten væk’, det skal man ikke begive sig ud i! Og så er det altid en god idé at finde ud af, hvad der reelt er galt – er den ‘bare’ overanstrengt, eller kunne det være noget værre. Pas på dig selv 🙂

    /ANNA

  • Jeg fik konstateret seneskedehindebetændelse (og har endelig lært at sige det!) i anklen hos min læge, og fik forbud mod at løbe så længe det gjorde ondt – og det har det altså gjort i flere måneder nu. Æv ha! Man skal vist starte op igen stille og roligt, men nu er jeg jo kommet ud af træning. 😉

  • Jeg løber selv meget, og har haft problemer med både ankel og knæ. Det der hjælper mig bedst, er at komme is på. Fyld en lille pose med isterninger (eller en pose med frosne grønsager), læg et viskestykke mellem posen og anklen og lad det ligge der i 15 min. Tag en pause fra løb på en uges tid og start så langsomt ud derefter – og bliv ved med at bruge is, når du har løbet et stykke tid efter. Det plejer at hjælpe på mig….

  • Hmm, det kommer an på om du har en lav smertetærskel og har fået naller-paller ondt af en overanstrengt ankel, eller om du har en høj smertetærskel og faktisk går rundt med en reel forstuvning?

    Er eller har din “anstrengte” ankel været større end den anden eller samme størrelse?

    Overanstrengt ankel burde være ved at aftage, mens en forstuvet ankel kan have brug for lidt ekstra tid (læs: mindst nogle uger mere). Du skal jo tage i betragtning at selv med et støttebind, så bærer din ankel en del vægt, når den nu er placeret så langt nede på kroppen;-).

    God bedring,

    Mvh

    Liselotte

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til top