Du læser nu
10 gode råd til et destination wedding

10 gode råd til et destination wedding

Vi venter stadig på vores bryllupsbilleder fra Italien, men har dog fået 15 previews – det her er et af dem og jeg elsker det! Vi havde valgt Milos fra Funkybird Photography, efter jeg havde fundet ham på StyleMePretty og han er bare så mega dygtig.

Funkybird photography Tuscan wedding castle Christine and Mads (13 of 15)

badge

Ret tidligt i processen – faktisk allerede mens vi stadig var i Californien – besluttede vi, at vi ville gå efter et romantisk get-away wedding i Toscana med vores nærmeste.. Vi drømte om afslappede varme dage, pool parties, en ikke for “stiv” bryllupsmiddag, et brag af en fest og tid med dem vi holder allermest af. I sidste ende endte det hele med at overgå vores vildeste drømme, men for et år siden gad jeg så godt, have læst sådan et indlæg som det her – så nu får I det. For hvor starter og slutter man, når man drømmer om et destination wedding?

  1. Beslut hvor I gerne vil hen og hvad drømmedestinationen er og gå herfra systematisk til værks – jeg gennemtrawlede nettet og havde flere locations i spil inden vi forelskede os hovedkulds i den smukke gamle vinborg midt i Toscana, som det altså endte med. En stor hjælp for mig, var StyleMePretty, TheKnot og ArtfullyWed – her kan man filtrere på destinations og der er altid listet en vendorguide og dermed et location-navn.
  2. Hav allerede styr på hvem der skal inviteres inden I leder efter location – det gælder om at finde noget, der passer perfekt i størrelsen. Vi vidste at vi ville lande omkring 40 og skulle bruge 20 værelser – det er jo en væsentlig faktor i jagten. Det kan jo ikke nytte noget at finde et sted, der så har enten 16 eller 37 værelser. Det gælder om at ramme!
  3. Tænk på transporten – vi ville gerne finde noget der var i max 2 timers afstand fra en lufthavn med direkte forbindelse fra Danmark… Og det lyder måske dumt – men overvej også lige hvilke flyselskaber der flyver direkte… Vi er loyale SAS-kunder og besluttede at holde os til SAS-destinationer, for jeg kan få stressknopper af tanken om at stå med 40 gæster i Kastrup dagen inden bryllup i Italien og blive mødt af et aflyst fly. I forbindelse med vores bryllup var fly-punktlighed altså et decideret kriterie. Overvej det – man er selvfølgelig aldrig sikret, men jeg sov bedre om natten. Virkelig.
  4. Wedding planner eller ej? Det er vist et temperaments-spørgsmål. Jeg hyggede mig jo virkelig meget, med at projektlede og lave+udtænke pyntløsninger der var transportable i et helt år op til brylluppet.. Hvis ikke man har det sådan, så hyr en weddingplanner og lad dem stå for det. Jeg har hørt mange gode ting om TrouwenInToscane!
  5. Do your vendor-research – igen, brug de store amerikanske weddingblogs til vendor-research! Her faldt jeg over Sonja fra Funkybird Weddings, som jeg havde god dialog med – hun er lidt et kryds mellem en weddingplanner og en florist, og hendes æstetik er spot on.
  6.  Hvem betaler hvad? Vi stod for alt andet end transporten – sammenlignet med bryllupper herhjemme kan man jo hurtigt blive inviteret til (fx) bryllup i Jylland, der både kræver bro+benzin+overnatning(er), som folk forventes selv at betale. Vi vidste at flybilletterne kunne fås billigere end dét benchmark og synes derfor at det var rimeligt. Men her må man jo nok se på sin egen familie+vennekreds, og hvad der er ‘normen’ – det kan jo variere!
  7. Vær indstillet på, I vil være nødt til at gå på kompromis med nogle ting – fx borddækning og service.. Ligegyldigt hvor meget jeg drømte om en smuk opdækning fra A Table Story, så kunne det jo ikke rigtigt lade sig gøre i Toscana. You win some, you lose some. Det bliver næste gang, vi skal holde stor fest!
  8. Lav køreplaner – det er egentlig et universelt tip, der også gælder “almindelige” bryllupper, men når man har gang i et flerdages-bryllup, så er der bare flere ting, der skal klappe. Jeg havde lavet helt detaljerede køreplaner, der time for time viste hvad der skulle ske og hvem der var ansvarlig. Dem delte jeg med alle vores vendors, samt med brudepiger+forlover, så vi var flere, der havde styr på det.
  9. …. Vær forberedt på, at afvige fra jeres køreplaner.. Især i Italien. Hehe;)
  10. Og giv slip – hvis I har gjort det store forarbejde, lavet klare aftaler med jeres vendors på skrift, sørget for at underskrive kontrakter (med fotograf, DJ, florist, location etc etc), så når man til et tidspunkt, hvor man bare må læne sig tilbage og tro på det. Det gjorde vi – og i sidste ende endte alle vores vendors med fuldstændigt at overlevere og alt spillede.

Indlægget er udgivet i samarbejde med SAS, som gav os vores flybilletter til Bologna i bryllupsgave.

 Kommentarer (7)
  • Sikke et fortryllende billede 🙂 Jeg har også drømt om sådan nogle destinations brullypper og håber på at når jeg engang skal giftes i fremtiden så kan det blive et smukt sted i udlandet. Det kunne være spændende at høre / se nogle andre locations i overvejede.
    Nu læste jeg at det gennemsnitlige kirkebryllyp i DK ligger på de 80-90.000kr men jeg tror godt nok ikke sådan et drømmebrullyp som jeres er i nærheden af det budget. Må man høre hvad beløbet endte på sådan i meget runde tal 😀

  • Er helt pjattet med det billede – hold bøtte det er flot! Det virker simpelthen til at ha’ været et bryllup lige i jeres ånd ❤️

  • Super fine råd – og helt igennem smukt billede!
    Selvom min franske kæreste og jeg ikke engang er blevet forlovet, så går vi også rundt med tankerne om et destination wedding – simpelthen fordi vi på den måde vil have mulighed for at holde vores bryllup på en “neutral” grund udenfor Danmark, Frankrig eller USA hvor vi mødtes og har fælles venner.
    Camilla|http:/cammi.dk

Kommentér

Din email-adresse vil ikke være synlig.

© 2021 acie.dk / All Rights Reserved / A GreatSimple website

Scroll til top