Det her er min pind.
Det er her jeg sidder og gør det, som jeg nu gør. Time efter time. Kop efter kop 😉
Og i dag skal det altså handle om en app, som jeg med årene er blevet helt afhængig af. Måske den kan være nice, for nogle af jer også?
Jeg er en liste-pige. Det er sådan jeg arbejder bedst. Sådan jeg er mest effektiv.
Jeg har brug for et sted, hvor jeg kan parkere opgaver indtil jeg når til dem. Og også brug for at have overblik over det samlede omfang af to-do’s i mit liv.
Både hvad angår de private (alt fra ‘husk at ringe til VVS’er’ til ‘husk at købe vaskemiddel, næste gang du handler’), men også de professionelle (‘husk den og den deadline’, ‘ring til xx vedr yy’, ‘følg op på zz’). I ved. Alle de ting, man går og fylder i hovedet. Og som let bliver glemt, for så at poppe op på de mest ubelejlige tidspunkter, hvor man ikke kan gøre noget ved dem.
Well.. Jeg skriver dem ned. Allesammen. Og så vinger jeg dem af, når de er klaret. Og til dét bruger jeg altså den app, der hedder ‘Microsoft To-Do’ og er ganske gratis. I gamle dage hed den ‘Wunderlist’, men altså ikke længere. Og den siger sådan et herligt lille pling, når man hakker en opgave af. Det er vidunderligt tilfredsstillende.
Jeg kan opdatere mine lister på både telefon og computer. Og jeg har lister over alt fra ugens madplan til børnenes ønskesedler og en oversigt over hvad vi gav familien i julegave sidste år. Og så altså mine egne huskesedler om både det ene, andet og tredje.
På de ting, der har deadlines (det har alle lister jo ikke), angiver jeg dét. Det er altså en slags kryds mellem en kalender og en huskeseddel, og hver dag går jeg så ind og tjekker hvad dagens to-do’s er. Dem jeg ikke når, flytter jeg til en anden dag.
Og så tilføjer jeg opgaver, når de popper op i mit hovede – fx huskede jeg igår midt i madlavningen, at jeg skal huske at få bestilt billeder fra fotodag i vuggestuen. Det er nemt lige at plotte ind på min liste på telefonen – og så kunne jeg se det over dagens opgaver, da jeg åbnede computeren i morges.
Jeg ved ikke, om det er et helt håbløst tip. Jeg er med på, at vi allesammen organiserer os forskelligt. Nogle foretrækker gammeldags papir. Og jeg foretrækker altså en app. Og lige den pågældende app her synes jeg altså er ret smart og fungerer for mig som en lille personlig assistent i baglommen. Og et overblik over alt det jeg skal huske og nå, uden at jeg behøver gå og bruge hjerneplads på at holde overblik.
Byd endelig ind, hvis I synes I har løst den endnu smartere – er mere end modtagelig for tip!
Bruger den samme og er også glad for det. Og vil lige tilføje, at man kan dele listen med en anden. Fx deler manden og jeg indkøbslisten, så vi begge kan tilføje og få det hele med uanset hvem der handler. Det synes jeg er en ret fed feature sammenlignet med andre lignende apps.
Ja, du har helt ret. Det bruger vi også meget – det skulle jeg da have haft med. TAK! <3
Er også en liste-type, og der er noget virkelig tilfredsstillende ved at kunne sætte ✔️ på en liste
Jeg syntes ikke, overgangen fra Wunderlist til To-do var helt nem, eller også er det bare mig, der ikke kan finde alle funktioner. Måske du kunne lokkes til at lave en lille guide?
God weekend!
Jeg elsker det ‘pliiing’ den siger, når man har klaret noget.
Og nej – det har du ret i, det synes jeg heller ikke. Og jo, det kunne jeg da godt. Jeg skal bare finde en god måde at gøre det på!!
Den app bruger jeg også. Især funktionen med at dele sine lister er jeg fan af, så har både jeg og min mand hele tiden en opdateret indkøbsliste i baglommen.
Det vil jeg glæde mig til (er med på, det ikke er nogen helt nem opgave) 🙂
Det lyder rigtig meget som en app jeg kunne bruge! I dag bruger jeg Påmindelser i min iphone. Men det der kryds til comp kunne jeg godt tænke mig! Men nu skriver du Microsoft To-Do – og har en Mac skærm på billedet. Så tænker lige hvordan det fungerer på tværs? De er ikke altid så gode venner? 🙂
Ja, jeg bruger den på Mac og iPhone, og det er intet problem. Det kan du sagtens:) Det er bare Microsoft der er udgiver af app’en.